Click Click

Pages

Sunday, November 28, 2010

Termeterainya Percintaan Achik n Apek..I'allah

Salam my Dear Blog,

Semalam 28th November 2010 aku dijemput utk joined achik pre-wedding with her fiance Mr. Apek..yg turut diundang our BFF Puan Lilis n her husband n Awin adik achik oso..Location di Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam..Place whre we graduated for Diploma in Civil Engineering..

Just to share, melangkah masuk je kt Poli Shah Alam, segala kenangan lame menjengah ke kotak memori masing2..lepak2 di foyer tu mengingatkan mcm2 kenangan zaman2 mude2 dulu..So Nice n Sweet..Sgt Indah...N baru terase diri ini sudah Tua sbb dh Grad UTM, dah Kerja n masing2 melalui zaman untuk menamatkan zaman bujang masing2...No words could describe our feeling..sungguh rindu n teruja sbb Back to PolY!

Actually nk citer sikit..Achik n Apek was my classmates since Poly..n Achik further her Degree kt UTM jus like me..kt Poly we use to be as freinds..tp kami menjadi sgt2 rapat kt UTM..sbb Batch poly shah Alam yg masuk utm Skudai xramai i could list our batch was only (Me, Achik, Dee, Alin, Au, Kavitha, Acap, Kemek, Nomi)..yg lain ade yg masuk awal or lewat sikit dr kami..batch kami hanyalah kami 9 orang...dan yang satu kelas mase time diploma the one bold shj..Jadi Aku, AChik, Dee n Alin mmg rapat dr Awal..

Ok back to d story mory, Percintaan Achik n Apek xsilap aku since 2002 (If not mistaken, correct me if i'm wrong chik)..Achik was excellent n smart student mase kt Poli dulu..APek pun okay tp apek ni nakal sikit..n u guys kalau tgk apek xkan percaye yg die ni Tue sethn dr kitorg..sbb Wajah die tersangatlah mude...Mungkin amalan awet muda kot (heheh peace apek)..n Yes Apek dulu categorized as d most wanted a.k.a mamat ade rupe jugak la..aku pun xtau bile apek ni usha acik tp tup tup tetibe je dorg dah couple..Yes Percintaan Satu Kelas membawa ke Jinjang Pelamin..(Amin I'allah)...dorg mase dlm kelas dulu, ade waktu gap je akan dating jap dlm kelas hahaha..(upss achik sorry for d scret)..actually aku dah ingat2 lupe...cume yg aku kagum ngn achik adalah kesabaran n ketabahan hati die mempertahankan Cinta Mereka almost 7~8 Years..Congrates Guys..Proud of u..

Cerita Pasal Achik ni, Kami Jadi RoomMates mase semester terakhir kt UTM...mase tu mcm2 bende kami share bersame, Study, Nota, Makan Minum, Toileteries, Make Up (Adake..?), Cerita suke duke kami, Kongsi Bntal, Kongsi Comforter (Main tarik2 comforter biru achik yg nyaman tu..)..Ini yg dpt aku listkan..terlalu banyak sebenarnye..Sekenal aku dgn achik, she was :
-Perempuan yg tabah n Sabar
-Sangat2 Sensitif + Emosi..Hanya org yg pandai je dapat tackle emosi die yg sensitif ni (Mcm aku hahaha )
-Mudah Mengalir Air MAte Kalau tertekan ngn blaja or gaduh ngn apek (Uppss sorry)
-Excellent in Theorytical
-Pandai Menasihatkan orang
-Selalu jage hati kwn2 even hati die parah (Dasat xayat?)
-Mandi Cepat gile
-Pandai Masak Smbl Cili Ikan Bilis.. (RIndu doh..!)
-Suke Bersin Pagi2 Aceet, aceeet, aceet tetiap pagi
-Bangun Pagi Awal Gile..(Paling Susah untuk Aku dan Lilis ikut)
-Suke Minum Nes'O Kaw2
-Suke Makan Bihun
-Suke Tgk CD smbil study (Salute beb~ smpai aku pun terjebak)
-Seorang Anak SUlung, Along yang setia dengan family (Family 1st for her)
-Seorang Anak Polis...Nasib Baik die xsetegas Ayahnye ngee~
-Seorang yg sangat sayangkan Kucing sampai mase blaja dulu die nangis teruk sbb kucing die mati..Saba ye chik..aku xtau feelingnye cmne sbb AKU TAKUT KUCING!

Hmm ape lagi ye..rase dah banyak kot..pade Alin, Lilis, Dee boleh la update yg mane kurang eh~..

Muaaaakksss for All..

Lurve Korang sgt2..Enjoy photo yeh~

                                                            ~Ini Dia Apek & Achik~
                                                        

Kami Pelakon Tambahan

Indahkan Kami?Haha

Sedang Mengushar??

Shhhhh!
                                             
   (Achik, achik ko kawin nanti bole main tarik2 lagi ke)  
            

 (Tet~ Itu Die Wedding Card AChik sgt Cntik I Like Ribbon Pink~)
Photo Source : Ernie Haryana FB xoxoxo                                                           

2 comments:

dee_591984 said...

good job my frenz.. btw, welcome to blog world

Putri Qaseh said...

Hahaha..Thanks...will try to active just like u Dear..