Click Click

Pages

Thursday, December 23, 2010

Idea Props untuk Pre-Wedding?

Salam Jumaat,

Entry ttg pre-wedding telah lama saya nak insert in, Cuma tiada berkesempatan.
Besok pada 25 Disember merupakan Hari Natal a.k.a Krismas Day untuk para penganut agama Kristian. (Agama Kita menyarankan agar kita menghormati agama lain termasuk perayaan mereka) Okay bukan disitu isunya..
Besok juga merupakan pre-wedding Shoot untuk saya dan pasangan. Lokasi di Putrajaya and shoot by Kemek Photography my Class Mate..A talented photography, An Engineer, Wifey….
Tema penceritaan Saya adalah : Proses Perkenalan -- Proses Percintaan -- Proses Pelamaran
Idea mencari props telah lama dirancang dan difikirkan, agak sinonim pada kiraan saya untuk pasangan2 lain yang akan menjalani photo-shoot pre-wedding. Bagi Pasangan yang masih berkira2 untuk mencari idea atau props, Entry ini mungkin membantu anda, Sharing will always caring right (Itu tanda saya mangasihi pembaca2 saya *Senyum)
Idea Balloon
Idea yang sudah sinonim bagi B2B yang lain saya kira..tapi saya suka!
(Source : blissnlunacylovers )
Idea "Save the Date”
"Save the Date" punya signage pun setiap B2B yang inginkan kelainan lain dari yang lain akan buat dan ada yang guna kad, small board n mcm2, however my inspiration from the "Signage Wood" as shown below.. Saya akan DIY sebab saya terjumpa Signage Kayu dekat rumah (Serius) nanti saya reveal selepas Pre-wedding saya hokeyy?

Signage Kayu !















Idea Cotton Candy
Ha idea ni mcm comel kan..dulu lepas balik skolah slalu beli tapi skrg dah tak lagi..korang pasan tak apa yang kite suke zaman sekolah2 dulu skrg ni kite biasa2 je...
I Like that woman smiles.. (Source : Cotton Candy )
Idea Lantern Ball
Jarang sekali orang guna Lantern Ball masa pre-wedding kan?kebiasaanya orang guna masa majlis bersanding, resepsi atau dekorasi di bilik tidur kan?tapi apa salahnya mencuba kelainan.
(Source : Michael Norwood Photography)
Idea Lace Umbrella
Satu lagi idea yang menarik jika menggunakan lace umbrella.. Opps aksi di bawah ini agak kurang sesuai buat norma ketimuran dan adat budaya kita..Mungkin berkongsi payung berdua sahaja sudah cukup menarik dan buat aksi yang "konon" comel haha..
(Source : Lace Umbrella )
Idea Bouquet of Flowers atau Ice-Cream?
Bagaimanakah bentuk lamaran anda?mungkin boleh diabadikan penceritaannya semasa pre-wedding anda kan? Cincin / rantai / gelang yang diselitkan antara kelopak2 mawar..Indah bukan? atau mungkin juga cincin di dalam aiskrim macam yang pernah xora buat dlm pre-weddingnya.
Mcmni pun cntik kan?

Kalau saya sure aiskrim habis dulu!



Anda harus ingat bahawa pre-wedding merupakan sessi anda dan pasangan..Idea dan tema semua harus datang dahulu dari anda..Saya pasti OP anda akan ikut segala kehendak anda dan memberikan yang terbaik untuk kepuasan anda.So grab the oppurtunities, mulakan penceritaan anda.
Sekian dahulu penulisan saya, sampai bertemu lagi!



No comments: