Click Click

Pages

Tuesday, August 9, 2011

Semuanya kami lakukan bersama

Saya punya seorang sahabat karib, Siti Norliza Amat Ramlay (lilis) namanya..

Saya mengenalinya dari zaman hingusan kami (sekolah), zaman diploma, zaman degree, hingga kini kami masih berkongsi kisah walau masing-masing dengan status isteri orang.

Ya, memang dialah teman sehidup semati saya (lilis, sila muntah hijau ;p) kami jatuh bersama, nangis bersama, tidur bersama, makanan share bersama, nota-nota share bersama, apa sahaja masa zaman single dulu dilakukan bersama sehinggakan tarikh tunang dan nikah kami yang rancang dahulu (takut clash tarikh).

Persiapan perkahwinan...pun dilakukan bersama-sama, butik yang sama, printing card di tempat yang sama.

Apa juga yang kami tidak lakukan bersama..pendek kata masa zaman belajar dahulu, canggung rasanya bilamana saya ada tapi lilis tiada begitulah sebaliknya (lagi2 time makan hehehe)

Kini, saya dan lilis masing-masing dengan title isteri orang, tidak membataskan kami untuk saling berkongsi bersama..

Sebagai persiapan menyambut Aidilfitri, Ahad lepas kami berkongsi membuat tart nenas bersama-sama


membuat adunan bersama

Membentuk acuan

Meletakkan jem nenas (buatan lilis, ye aku sebut nama ko ni hahaha)

Baking Time

Hinggalah ke packing

Ye, kami berkongsi citarasa yang sama (saya dan lilis penggemar tegar tart nenas)

Isnin pula kami berbuka dan masak bersama-sama (kami saling berkongsi resipi dan skill memasak, walau gaduh mulut itu lumrah bagi kami)
 Master Chef Bertarung di dapur Motif??

Padprik Ayam : Air Tangan saya, Tomyam Sayur : Air tangan lilis

Ya, terlalu banyak yang kami kongsi bersama untuk diceritakan di sini, hingga kini walau tinggi mana kedudukan kita dan jauh mana kita melangkah, jangan sekali menjadi insan yang alpa, insyallah saya takkan lupakan insan yang pernah susah-senang, nangis-ketawa bersama..Siti Norliza Amat Ramlay

Friendship Forever Lilis love u XoXo


Nota Kaki: Suami saya tak kisah saya nak kongsi apapun dengan lilis, jangan kongsi laki udah Upsss..

4 comments:

Anonymous said...

so sweet...:-))

Putri Qaseh said...

Anony : Sweet ke..hehehe tq ;)

~ NANA ~ said...

i langsung x pandai buat biskut raya...hohohoho

Putri Qaseh said...

Nana : I dulu pun xpandai, just follow recipy ye..I ni eksaited lebih first time celebrating as hubby n wife..hopefully will maintain smpai bile.. :)