Click Click

Pages

Tuesday, January 3, 2012

Azam atau Impian?

Salam dan Hai semua,

2012 sudah menjengah ke hari ke-4 di bulan pertama ini.

Dengan tak semena-mena rindu dengan dunia penulisan blog berputik pula, mungkin kerana semangat writing thesis saya.

Apa azam kalian untuk tahun baru 2012 ini? Saya ada memasang beberapa azam untuk majukan diri ke depan tetapi lebih ke arah pembentukan diri sebagai muslimah dan isteri solehah buat suami saya insyallah. Berazam untuk cukupkan amal ibadah, mendengarkan kalimah suci ilahi juga pasti, insyallah.

 Impian saya juga untuk 2012 ini, pertama-tama sekalinya sangat berharap suami saya dapat berhijrah ke Projek MRT KL dengan cepat, sejujurnya selama 11 bulan pernikahan ini saya amat berharap untuk rasa setiap malam suami di sisi, mendapat perlindungan dari suami, feel safe every night and feel warmth as well :) Cuma ingatan suami agar saya bersabar dan berdoa yang menguatkan semangat diri ini. Setiap Kali hati tersentuh rindu padanya kalimah istighfar lah yang terkumat-kamit di bibir saya.

Dan Impian kedua saya semestinya ingin berusaha untuk mendapatkan amanah zuriat dari NYA. Itu memang sudah janjiNYA setiap usaha mahupun ikhtiar,yang disusuli dengan doa dan seterusnya bertawakal kepada NYA insyallah pasti diperkenankan.Rezeki Allah itu pasti ada, cuma masa yang tidak diketahui. Berbalik kepada impian kedua saya ini, saya sedar perlu back to basis jaga pemakanan,insyallah 2012.

Impian Ketiga saya tidak lain tidak bukan ingin menyiapkan research Master project saya ini, tak sabar rasanya untuk graduate di depan suami kelak, pasti tersenyum bahagia suami saya itu Oooh*

Sekian dulu buat semua B2b, Mantan Bride dan M2B Selamat merealisasikan perjuangan 2012 ini ya :)

2 comments:

Girls Like Me said...

You, sama-sama kita usaha eh you..jom add facebook, boleh share tips n usaha :)

or ade bbm tak..nanti i add...

nk acc fb u jugak tau..
chaiyo2 for both of us..

Putri Qaseh said...

Girls Like Me : Hai you...Boleh2 add my FB putri_z246@yahoo.com..I xde BBM..Chaiyo for u too :P