Click Click

Pages

Wednesday, February 6, 2013

Rezeki itu Rahsia Allah (Part II)



Salam dan Hai,

Ya Allah hampir 3 bulan blog ni bersawang..kesian betul..sorry ya, niat nak menulis ada, mood aje ke laut, tapi saya masih tetap teruskan aktiviti blogwalking ;)

Pada waktu entri ini ditulis, amanah Allah yang saya kandungkan telah menjangkau usia 20 minggu  4 hari, syukur alhamdulilah..




Berbalik kepada entri yang lepas <Post Ini> Untuk entri ini saya akan berkongsi usaha ke-dua saya sebelum disahkan pregnant, selepas berusaha minum susu kambing dan kurma, saya sempat sekali period (1st cycle), dan alhamdulilah bulan berikutnya UPT turns out positif..syukur alhamdulilah..

Selepas period terakhir (sept 2012), saya terdetik untuk beli Lumiglow daripada laman web ini <senanghamil>, anda boleh baca maklumat lanjut tentang lumiglow ya. mungkin ada yang rasa saya begitu terdesak?maaf bukan terdesak, kalau terdesak mungkin lepas gugur on April saya terus mulakan semua ikhtiar-ikhtiar ini, tapi saya memilih untuk berehat dahulu, setelah 5 bulan berehat, Allah kembalikan semangat saya untuk berikhtiar semula, dan itulah janjiNYA, setiap usaha, setiap ikhtiar pasti akan dibalas ganjaran. Ya, segala usaha dan ikhtiar saya tak mungkin berhasil jika tidak mendapat keredhaanNYA.

Saya tidak mengatakan saya berjaya hamil dengan minum susu kambing dan kurma atau menyapu lumiglow di sekitar rahim, semuanya atas kehendakNYA, sudah sampai masa dan rezeki saya, alhamdullilah.

Buat teman-teman blogger, teman-teman TTC saya amat mengerti bagi semua yang telah menanti lebih dari setahun atau lebih, keinginan memiliki zuriat itu sangat tinggi, apetah lagi jika lihat saudara terdekat, teman rapat yang baru kahwin ‘lekat’ dulu. Saya rasakan semua kepedihan dan kesedihan itu, namun percayalah Allah itu maha mendengar, maha mengasihani, jangan pernah berhenti berikhtiar, usaha sehabis daya yang mungkin selagi tidak memudaratkan tubuh badan dan selagi tidak bertentang dengan syariat Islam.


Insyallah. Hasbi Rabbi Jallallah,cukuplah Allah bagiku.

“Ingatlah, ketika kita tak punya sesiapa selain Allah, Allah itu lebih dari cukup”.

Sekian.

No comments: