Click Click

Pages

Thursday, March 21, 2013

26 weeks : Jantina sudah diketahui

Salam dan Hai,

Alhamdulilah masih mampu lagi saya mencoretkan pengalaman suka duka sepanjang kehamilan ini.

Pada hari ini usia kandungan sudah mencecah 26 weeks + 5 days.. Syukur Allah beri saya peluang akan nikmat ini.

Oh ya, ahad lepas 17 March pada usia kandungan 26 weeks saya buat appointment 3d/4d scan plus detail scan di Umra Shah Alam. Entah kenapa, saya nervous semacam seminggu nak buat scan tu, mcm tak keruan. Bukan jantina yang saya gusarkan, tapi saya dah lama xtengok baby dalam kandungan, so perasaan tu macam "mcmana la anak aku kat dalam ni".. huhu, tapi alhamudillah semuanya okay, detail scan untuk anatomi baby semua okay.

Sonographer Umra sangat peramah dan baik, kenalkan diri sebagai Pn. Siti, and she highlighted that she was no a Doctor, and sign agreement, package bla bla bla...saya disuruh baring, and during scan tu nampak la wajah mulus yang saya kandungkan selama ini. Pn. Siti siap cakap orangnye nampak manis, hidung mancung..Oh sebagai mamanya mestila saya tersenyum orang puji anak sendiri kan ;p

Baby malu-malu siap tutup muka dengan tangan, Sono terpaksa goncang perut saya (terkejut hoke) baru baby buka tunjuk muka, siap isap tangan (bukan jari) sedap sangat ye mama makan nasi impit pagi tu hehe..

So lepas itu ini, Jantina confirm GIRL yuhuuu..Putri Jr. in d house, patut pun malu-malu..

Hidung and mulut mama, yang lain papa kot =)
Untuk anak dalam kandungan mama, mama doakan anak mama sihat-sihat kat dalam, membesar dengan sihat sempurna, sampai masa baby keluar kita jumpa ya insyallah, amin,


Sekian dulu.






4 comments:

pelangi chenta said...

bestnya dah dapat tahu.

Putri Qaseh said...

PC : Alhamdulilah akhirnya tau jugak :)

::Aja:: said...

Boleh share x cost scan 3d kat umra?plan nk ke umra jugak.hihi

Putri Qaseh said...

Hi aja cost 3d di umra rm180..u dpt cd skli...