Click Click

Pages

Tuesday, June 4, 2013

Update 37 weeks

Salam dan Hai,

Alhamdulilah, usia kandungan menginjak ke 37 minggu 3 hari pada saat post ini ditulis, orang cakap dah masuk fasa menunggu hari, okay memang boleh diterima akal sebab by 37 weeks baby dah boleh lahir bila-bila masa dan tak dianggap pre-mature lagi. Apapun doa dan harapan saya agar baby keluar masa papanye ada, dah 9 bulan tanggung sorang-sorang biarlah sampai detik kesakitan sampai untuk melahirkan suami ada di sisi, insyallah amin.

Perkembangan saya pada ketika ini sudah merasa contraction palsu "braxton hicks", sakit yang tidak kerap, masih mampu bertahan, hanya berkerut masa sakit, kemudiannya boleh bergelak ketawa ;). Untuk maklumat lebih lanjut tentang braxton hicks sila layari laman ini

Kekerapan lawatan ke klinik kesihatan menjadi seminggu sekali, saya tetap patuh dan gagahkn diri pergi sendirian demi pemantauan kesihatan baby.

Oh ya, minggu lepas di saat usia kandungan 36 minggu 3 hari, Alhamdullilah saya selamat membuat pembentangan untuk candidature defense, semuanya syukur berjalan dengan lancar, ditemani 2 orang adik ipar tolong drive ke UM, oh terima kasih adik2ku. Syukur sangat sessi Q&A pun lancar mungkin panel tengok keadaan saya yang sarat. Sekarang nak submit thesis pada editor sahaja dan viva selepas berpantang mungkin. Semoga dipermudahkan amin.

Candidature Defense slide presentation saya (^^)
Jumaat lepas mertua saya dan adik-adik ipar dari Kuantan datang berkampung di rumah, atas permintaan adik ipar sempat juga saya masakkan sizzling yee mee sebelum bersalin, saya makan satu mangkuk tanpa bertambah seperti kebiasaan, sebab panas lada hitam, kesian dekat baby :)

Sizzling Yee Mee All time favourite :)
Okay sekian dulu, jumpa next entry insyallah, doakan saya selamat melahirkan amanah Allah yang saya kandungkan ini ya, amin-amin.

No comments: